شغل های عجیب با درآمد عالی

در سراسر جهان، مشاغل زیادی وجود دارند که غیرعادی و در عین حال جذاب هستند و حقوق خوبی هم دارند.
عجیب‌ ترین مشاغل دنیا

تقریبا برای همه ما پیش آمده است که در سر کار از ما وظایف عجیب و غریبی انتظار داشته باشند. ممکن است بسیاری از اوقات تصور کنیم شغل ما عجیب‌ترین شغل دنیا است، در حالی که این‌طور نیست. در سراسر جهان، شغل‌های عجیبی وجود دارند که شاید حتی تصور آن هم برای ما خنده‌دار باشد. اما همین مشاغل منبع درآمد خوبی برای بسیاری از افراد هستند. با مجله دلتا همراه باشید تا عجیب‌ ترین مشاغل دنیا را به شما معرفی کنیم.

شغل هل دادن مسافران مترو

ژاپنی‌ها یکی از وقت‌شناس‌ترین مردمان دنیا هستند. در ژاپن برای آنکه همه مسافران مترو سر وقت بـه محل کار خود برسند، دولت افرادی را استخدام می‌کند تا مسافران را به داخل قطارها هل دهند و تا جاییکه ممکن اسـت افراد بیشتری سوار قطار شوند. این خدمه مترو طبق معمول از ۷ تا ۹ صبح کار می‌کنند و ساعتی ۱۰ دلار درآمد دارند.

عجیب‌ ترین مشاغل دنیا

شغل عزاداری حرفه‌ای

وقتی کسی از دنیا می‌رود، خویشاوندان و آشنایان برای متوفی سوگواری می‌کنند. اما اگر کسی وجود نداشته باشد، از عزادارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. این بازیگرها برای حضور در مراسم تشییع شخص متوفی و سوگواری برای مرگ او دست مزد دریافت می‌کنند. این شغل در کشور‌هـای جنوب شرقی آسیا بسیار رایج اسـت و دست مزد این کار، ۷۰ دلار برای تنها ۲ ساعت کار اسـت.

عجیب‌ ترین مشاغل دنیا

 شغل تست‌کننده بستنی

تست‌کننده بستنی یکی از عجیب‌ ترین مشاغل دنیا است. در این شغل شما برای بستنی خوردن حقوق می‌گیرید و با این حقوق به‌خوبی از پس مخارج زندگی بر‌می‌آیید. حقوقِ شغلِ دانشمندِ موادِ غذایی، یا همان تست‌کننده بستنی به گزارش فوربس حدود ۵۶ هزار دلار در سال است.

عجیب‌ ترین مشاغل دنیا

شغل تست‌‌کننده‌ سرسر‌ه‌ آبی

بسیاری از ما حاضر هستیم این کار را بدون دریافت حقوق انجام دهیم. اما افرادی هستند که برای تست و ارزیابی سرسره‌های آبی حدود ۲۷ هزار دلار دریافت می‌کنند.

عجیب‌ ترین مشاغل دنیا

شغل توپ گلف جمع‌کن

توپ گلف جمع‌کن‌ها افرادی هستند که هر تالاب، دریاچه یا بستر آبی را که در نزدیکی زمین‌های گلف واقع شده است را به دقت جست‌وجو می‌کنند تا شاید توپ گلف مفقود شده‌ای را بیابند. آن‌ها توپ را بار دیگر جلا می‌دهند و مجددا به فروش می‌رسانند. شاید در نگاه نخست این شغل چندان پر‌درآمد به‌نظر نرسد اما گفته می‌شود این افراد روزانه دست‌کم ۳۰۰۰ توپ گلف جمع می‌کنند.

توپ گلف

شغل تخت‌خواب گرمکن

در گذشته در بریتانیا شغل عجیبی وجود داشت که در فصول زمستان و پاییز رواج بسیار زیادی داشت.  البته این کار بیشتر برای افراد ثروتمند و اشراف‌زادگان انجام می‌شد. جالب است بدانید که این شغل  هنوز  هم در برخی از هتل‌های این کشور رواج دارد. یعنی برخی افراد، برای گرم کردن رخت‌خواب شما حقوق دریافت می‌کنند و این کار به این صورت است که آن‌ها ۳۰ دقیقه قبل از خوابیدن شما به رخت‌خواب شما می‌روند و آنجا را برای شما گرم می‌کنند.

تخت‌خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند همسری زنان در قبیله‌ای آفریقایی‌! را مطالعه کنید.

زیبایی از نوع باستانی

مفهوم زیبایی برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد، همین اختلاف سلیقه و دیدگاه است که تفاوت انسان‌ها را به وجود آورده است.
مد های عجیب دوران باستان

وقتی نوعی لباس، مدل مو یا سبک آرایش مد می‌شود، بیشتر مردم آن جامعه، آن را زیبا انگاشته و پیروی می‌کنند. اما اینگونه گرایشات دایمی نیستند و بسته به زمان، تغییر می‌کنند. شاید بتوان گفت، چیزی که مد را می‌سازد، گرایش گروهی مردم به یک سبک از پوشاک یا آرایش است که در طول زمان تغییر می‌کند. در همین راستا، شاید برای شما هم جالب باشد تا با مد های عجیب دوران باستان آشنا شوید که در زمان خود مصداق و معیار زیبایی به شمار می‌رفته‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

مدل‌های عجیب ابرو، چین باستان

این مدل ابروها در قرون ۷ و ۸ میلادی در چین رایج بوده‌اند. در آرایش چینی‌های باستان، محو کردن ابرو و کشیدن طرح‌های عجیب و نامانوس کار دشواری نبوده است. این شاهکارها همچنین نام‌های مختلفی همانند تپه‌های دور، بر‌گ‌های بید یا شاخک پروانه نیز داشتند.

مد های عجیب دوران باستان

تتو لبخند روی لب‌ها، مردم قبیله اینو (لقب مردم اصیل ژاپن)

اهالی قبیله اینو در کشور ژاپن و روسیه زندگی می‌کردند. زنان این قبیله، طرحی شبیه جوکر را در بالای لب‌های خود تتو می‌کردند. آن‌ها اعتقاد داشتند، با این کار می‌توانند مردان را به خود جذب کرده و با آن‌ها ازدواج کنند. همچنین باور داشتند این خالکوبی در جهان پس از مرگ موجب آرامش آن‌ها خواهد شد.

این طراحی در چندین مرحله، از ۷ سالگی‌ روی صورت زنان ترسیم می‌شد.

مد های عجیب دوران باستان

دندان‌های سیاه، ژاپن باستان

اوهاگورو، یک سنت باستانی ژاپنی است که به موجب آن اشخاص دندان‌های خود را سیاه می‌کنند. این رسم تا اواخر قرن ۱۹ میلادی همچنان رایج بود. اما در حال حاضر فقط در تاتر می‌توان این گریم را دید.

البته این کار فقط جنبه زیبایی و آرایشی نداشته، بلکه از دندان‌ها محافظت نموده و آهن بدن را نیز تامین می‌کرده. این رنگ سیاه، از آهن، دانه سماق و اسید استیک تهیه می‌شد.

مد های عجیب دوران باستان

چیدن مژه‌ها، اروپای قرون وسطی

 این روزها، ریمل و مژه‌های بلند و مشکی یکی از عناصر اصلی زیبایی به شمار می‌رود. اما در قرون وسطی مردم اروپا اعتقاد داشتند که زنان برای زیبایی هر چه بیشتر، باید همه مژه‌ها را بچینند. حتی تراشیدن ابروها هم جزو معیارهای جذابیت زنان به شمار می‌رفت. این رسم را نخستین بار یک اشراف‌زاده مد کرد و بقیه از آن تبعیت کردند.

مد های عجیب دوران باستان

نمایش ساق پا مردان، اروپای قرون وسطی

در قرون وسطی، زنان پاهای خود را در زیر دامن‌های بلند می‌پوشاندنداما برعکس، مردها با پوشیدن شلوارک یا دامن‌های کوتاه و پوشیدن جوراب، ساق و ماهیچه‌های پاهای خود را به معرض نمایش می‌گذاشتند.

اروپای قرون وسطی

کله خربزه‌ای

یکی دیگر از مد های عجیب دوران باستان مد کله خربزه‌ای است. در گذشته‌های دور، در کشورهای مختلف جهان مد بوده که مردم سرهای خود را به شکل خربزه حالت دهند. این رسم در میان قبیله‌هایی همانند مایاها، آفریقایی‌ها و حتی در قرن بیستم در کشور فرانسه رواج داشته است.

برای تغییر شکل جمجمه، از همان ابتدای تولد دور سر نوزاد را با روبان و باند به طور محکم می‌بستند تا پیش از سفت شدن، جمجه کشیده و بلند شود.

اروپای قرون وسطی

پیشنهاد مطالعه: مطلب قوانینی عجیب که از شنیدن آن‌ها حیرت خواهید کرد! را بخوانید.

حقایقی خیره کننده درباره فضا

تعداد انگشت شماری از انسان‌های کره‌ زمین به فضا و حقایق آن دست یافته‌اند و رازهای آن را لمس کرده‌اند و برای باقی ساکنین کره خاکی تنها در حد شنیده‌ها است.
حقایق فضا

دانستن درباره حقایق فضا همیشه جالب و هیجان‌انگیز است. همچنین، پیشرفت‌های تکنولوژی باعث شده است که انسان‌ها در سده اخیر، آگاهی بیشتری از کل ادوار قبل از آن درباره فضا داشته باشند. برخی از جالب‌ترین حقایق فضا را در این مطلب به شما می‌گوییم، با مجله دلتا همراه باشید.

 ۱. اگر ستاره‌ای به یک سیاه‌چاله بیش از حد نزدیک شود، ستاره بلافاصله متلاشی و تکه تکه می‌شود

گروهی از اخترشناسان ستاره‌ای را در مرکز کهکشان، که به مدت ۲۰ سال دور یک سیاه‌چاله می‌چرخید را رصد کردند. ستاره به اندازه کافی به سیاه‌چاله نزدیک شده است، تا جایی که جاذبه آن آنقدر نیرو بر ستاره وارد می‌کند که باعث انفجار و متلاشی شدن این ستاره می‌شود.

حقایق فضا

۲. ونوس گرم‌ترین سیاره منظومه شمسی است

ونوس، به‌خاطر گاز‌های فراوانی که در جو خود دارد، اثر گلخانه‌ای ایجاد می‌کند و این باعث می‌شود دما به طور مداوم بر روی سطح سیاره ۴۶۲ درجه سانتیگراد باشد.

۳. عمر منظومه شمسی ما حدود ۴.۶ میلیارد سال است

دانشمندان بر این باور هستند که بعد از ۷.۵ میلیارد سال، سطح خورشید آنچنان گسترش می‌یابد که زمین را خواهد بلعید!

۴. بلندترین کوه کشف شده کوه المپوس است که بر روی مریخ قرار دارد

ارتفاع تا نوک قله این کوه ۲۵ کیلومتر است و این ارتفاع از ارتفاع کوه اورست حدود سه برابر بیشتر است. 

۵. رد‌پا‌ها در ماه تا ۱۰۰ میلیون سال باقی خواهند ماند

ماه جو ندارد، یعنی هیچ بادی برای از بین بردن سطح و هیچ آبی برای شستشوی ردپا‌ها وجود ندارد. این بدان معنی است که ردپا‌های فضانوردان، میلیون‌ها سال در آنجا باقی خواهند ماند.

حقایق فضا

۶. سیاره پلوتون از کشور آمریکا کوچک‌تر است

اگر بخواهید خط استوا را در سیاره پلوتون دور بزنید این فاصله برابر با فاصله لندن در انگلستان تا دنور در آمریکا است.

۷. رنگ آبی سیاره اورانوس به خاطر گاز‌هایی است که در اتمسفر آن وجود دارد

اتمسفر اورانوس از هیدروژن، هلیوم و متان تشکیل شده است. متان موجود در لایه بالایی اتمسفر، رنگ قرمز نور خورشید را فیلتر می‌کند، اما نور آبی خورشید در فضا بازتاب می‌شود و رنگ آبی اورانوس را پدید می‌آورد.

سیاره اورانوس

۸. تعداد ستاره‌هایی که در آسمان وجود دارد از تعداد دانه‌های شنی که بر روی زمین وجود دارد بیشتر است

۱۰ برابر ستاره بیشتر از تعداد دانه‌های شن بر روی زمین، در آسمان وجود دارد. اگر ۲۲ صفر جلوی عدد ۷ قرار دهید به تعداد ستاره‌هایی می‌رسید که به وسیله یک تلسکوپ می‌توانید در آسمان شب ببینید.

۹. هر مایعی که در فضای آزاد در فضا قرار گیرد، به صورت یک کره تغییر شکل می‌دهد

این مسئله به دلیل پدیده‌ای به نام کشش سطحی است، که یک عدم تعادل بین نیرو‌های جاذب بین مولکولی است.

فضای آزاد در فضا

۱۰. در ونوس یک روز معادل یک سال در زمین است

زهره یا همان ونوس محور چرخش آهسته‌ای دارد که معادل ۲۴۳ روز زمین طول می‌کشد تا یک روز خود را کامل کند. مدار زهره در اطراف خورشید ۲۲۵ روز زمین است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب وسایلی که ساخت آن‌ها را مدیون سفرهای فضایی هستیم! را بخوانید

واکنش های عجیب بدن انسان

بدن انسان مملو از انواع چرخه‌ها و سیستم‌های بیولوژیکی است که درک کامل آن‌ها تا حدی دشوار است.
واکنش عجیب بدن انسان

بدن انسان یک سیستم منحصر بفرد است و سیستم مکانیزم بسیار پیچیده‌ای دارد. با وجود آنکه قرن‌ها است، دانشمندان بر روی واکنش‌های بدن تحقیق می‌کنند، هنوز رازهای کشف نشده زیادی درباره آن وجود دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا علت چند واکنش عجیب بدن انسان را بدانید.

چرا مفصل‌ها صدا می‌دهند؟

بیشتر مفصل‌های بدن انسان، مفاصل دوتایی متحرک هستند. یعنی دو استخوان را با پوششی به‌نام کپسول مفصلی به هم وصل می‌کنند. داخل پوشش مفصل‌ها مایع لغزنده و زلالی وجود دارد که گازهای نامحلولی در آن جریان دارند.

وقتی که شما مفصل‌های خود را می‌کشید، در واقع به آن‌ها و مایع بین آن‌ها فشار وارد می‌کنید. با وارد شدن فشار، گاز نیتروژن محلول رها می‌شود. آزاد شدن هوا، بین پوشش مفصل‌ها، همان صدایی است که شما می‌شنوید. وقتی که گاز آزاد می‌شود، مفصل‌ها انعطاف پذیرتر می‌شوند.
اما ممکن است متوجه شوید که مفصل‌ها، بعد از یک بار صدا کردن دیگر صدا نمی‌دهند. به این دلیل است که گازی که آزاد می‌شود باید دوباره در مایع حل شود و این فرآیند حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

واکنش عجیب بدن انسان

چرا موهای بدن سیخ می‌شود؟

این واکنش عجیب بدن انسان زمانی اتفاق می‌افتد که شما یا سردتان است یا ترسیده‌اید.

در پایه هر مو، یک ماهیچه کوچک وجود دارد که منقبض می‌شود و برجستگی کوچکی روی پوست ایجاد می‌کند. این واکنش منجر می‌شود که گرما در لابه لای موها محبوس شود و دما حفظ شود.
سیخ شدن موها، یک مشکل پزشکی نیست. اگر از نمایان شدن اثرات آن ناراحت هستید، لباس گرم بپوشید، در محیط‌های آرام قرار بگیرید و از هر گونه ترس و وحشتی جلوگیری کنید.

واکنش عجیب بدن انسان

چه چیزی باعث خواب رفتگی و مورمور شدن می‌شود؟

مورمور شدن به علت نرسیدن جریان خون به عصب ایجاد می‌شود. اگر به مدت طولانی در یک جا بنشینید یا حتی وقتی که پاهای خود را روی هم انداخته‌اید، ممکن است روی عصب‌های شما، فشار زیادی وارد شود. این باعث می‌شود پا‌های شما به خواب رود یا احساس کرختی کنید. مورمور شدن بیشتر در دست‌ها، پاها و قوزک پا اتفاق می‌افتد. عوض کردن حالت نشستن شما، راه حلی است که این مشکل را برطرف می‌کند.

اما این احساس دلخراش به ندرت می‌تواند نشانه بیماری‌هایی مانند دیابت، لوپوس و ام اس باشد. اگر مور مور شدن بدن شما با تغییر دادن حالت نشستن برطرف نشد، به پزشک مراجعه کنید زیرا این حس آزاردهنده، ممکن است درحال رساندن پیامی به مغز باشد. 

واکنش عجیب بدن انسان

چرا پیاز اشک چشم‌ها را در می‌آورد؟

وقتی که شما پیاز را پوست کنده و قاچ می‌کنید، سلول‌های پیاز را پاره می‌کنید و آنزیم‌هایی که گازی به‌نام پروپانتیل سولفکسید، تولید می‌کنند آزاد می‌شوند. وقتی که گاز به چشمان شما می‌رسد، اشک از چشم‌ها جاری می‌شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می‌شود که چشم را می‌سوزاند.
در این هنگام، مغز به چشم پیغام می‌دهد که اشک بیشتری جاری شود و چشم‌ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می‌ریزید.
قبل از اینکه پیاز را خرد کنید، آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشم‌ها جلوگیری کند. دمای سرد، روند آزاد شدن آنزیم‌ها را کند می‌کند. بنابراین در سوزش و اشک چشم‌ها تاخیر ایجاد می‌شود.

اشک چشم

پیشنهاد مطالعه: مطلب چند همسری زنان در قبیله‌ای آفریقایی‌! را مطالعه کنید.

قوانینی عجیب و حیرت انگیز

قوانینی در جهان وجود دارد که با شنیدن آن‌ها، با خود میگوییم قانون‌گذاران هنگام تصویب آن‌ها با خود چه فکری می‌کردند.
قوانین عجیب

با اینکه اکثر قوانین وضع‌شده در کشورها، از منافع فردی و اجتماعی مردم محافظت می‌کنند، هر از چند گاهی قوانین عجیب و غیرمنطقی‌ای در گوشه و کنار جهان دیده می‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا شماری از این قوانین عجیب و خنده‌دار را برای شما بازگو کنیم.

آدامس جویدن در سنگاپور

اگر به سنگاپور سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای خوش‌بو کردن دهان خود از قرص‌های نعنا به‌جای آدامس استفاده کنید. در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

قوانین عجیب

 رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان

بی‌شک یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان گرجستان، باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون در واقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

قوانین عجیب

 پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در یونان

اگر در سفر به یونان می‌خواهید در شهرهای تاریخی این کشور قدم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های پاشنه‌بلند خود را نبرید. این قانون یکی از سرسختانه‌ترین قوانین این کشور است و نه تنها جریمه دارد، بلکه ممکن است به زندان بیفتید. دلیل این قانون این است که، قدم‌زدن با این کفش‌ها در برخی محیط‌های باستانی ممکن است به این آثار آسیب برساند.

قوانین عجیب

 تمام شدن بنزین در اتوبان‌های آلمان

یکی دیگر از عجیب‌ترین قوانین دنیا مربوط به کشور آلمان است. رانندگی پرسرعت با ماشین‌های آلمانی در اتوبان‌های این کشور بسیار لذت‌بخش است. اما فراموش نکنید که علاوه‌بر کیلومتر‌ شمار، باید مراقب نشانگر بنزین هم باشید. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان‌های این کشور غیرقانونی است. هر شهروند محترم آلمانی باید همه‌ چیز را پیش‌بینی و برای آن‌ها برنامه ریزی کند.

بنزین در اتوبان‌های آلمان

کودک خود را در دانمارک گم نکنید

عجیب‌ترین قانون کشور دانمارک این است که کودکانی که ‏گم می‌شوند و والدین آن‌ها به مدت زمان ۲ ساعت نتوانند آن‌ها را پیدا کنند. شهروندان دانمارکی می‌توانند حضانت فرزندان را بر عهده بگیرند.

کودک در دانمارک

پرورش خرس خانگی در آفریقا

در آفریقای جنوبی، می‌توان خرس‌ها را به‌عنوان حیوانات خانگی پرورش داد. وجود خرس در خانه جرم محسوب نمی‌گردد. ولی آوردن آن‌ها به مکان‌های عمومی و سواحل ایراد دارد.

خرس خانگی در آفریقا

کشور فرانسه و امکان ازدواج با اموات

در کشور فرانسه یک قانون عجیب وجود دارد و آن این است که اگر شخصی مردی را دوست داشته باشد و قبل از این که بتواند با او ازدواج کند، آن مرد بمیرد، زن می‌تواند با مرده آن مرد به صورت قانونی ازدواج کند.

ازدواج با اموات

پیشنهاد مطالعه: مطلب با سازه‌های حیرت‌انگیز دنیا در هنر معماری آشنا شوید! را بخوانید.