زندگی تنهاترین مرد جهان در جنگل های آمازون!

یک سازمان دولتی در برزیل برای نخستین بار ویدئویی را از آخرین بازمانده یک قبیله بدوی آمازون در جنگل‌های انبوه این کشور منتشر کرد.
تنها ترین مرد جهان

این عضو قبیله بدوی آمازون که تنها ترین مرد جهان لقب گرفته است در دهه پنجم زندگی خود به سر می‌برد و هیچ ربطی به قبایل آدمخواران ندارد. با مجله دلتا همراه باشید.

تنها ترین مرد جهان

اعتقاد بر این است که او آخرین بازمانده از اعضای یک گروه شش نفره از قبیله بدوی آمازون است که در سال ۱۹۹۵ دوستان خود را در جریان حمله کشاورزان برزیلی از دست داد و از آن پس به تنهایی در جنگل‌های انبوه این منطقه گذران عمر کرده است.

در حال حاضر، نام و نشان دقیقی از او در دست نیست اما مردم محلی او را «مرد گودال» می‌نامند. به گفته محلی‌ها، او برای حفاظت از خود، گودال‌های پنهان جنگل را با چوب‌های تیز پر می‌کند و همیشه در گودال‌ها و حفره‌ها به صورت ناگهانی پنهان می‌شود. تنها‌ترین مرد جهان در کلبه‌ای که خودش بالای درختان ساخته است زندگی می‌کند. با تیر و کمانی که ساخته دست خودش است گراز جنگلی، پرندگان و میمون‌ها را شکار می‌کند و میوه و سبزیجات مورد نیاز خودش را پرورش می‌دهد.

سازمان دولتی برزیلی و شناسایی این مرد

«فونای»، یک سازمان دولتی برزیلی است که برای نخستین بار تنها ترین مرد جهان را در جنگل‌های انبوه این کشور شناسایی کرد. این سازمان وظیفه ردیابی و نظارت بر قبایل بومی برزیل را دارد.

در ویدئویی که فونای منتشر کرده است تنها‌ترین مرد جهان در حالی مشاهده می‌شود که با تبر مشغول شکستن ساقه درختان است. آن‌ها پیش از این وجود اعضای قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون برزیل را پیش بینی کرده بودند به همین منظور گاهی اوقات تبر، ساطور و حتی دانه‌های گیاهان را در نقاط مشخصی از جنگل قرار می‌دادند تا از این طریق به دست اعضای باقی مانده احتمالی قبایل بدوی برسد و آن‌ها را در مسیر ارتباط با جامعه مدرن قرار دهند.

این در حالی است که تنها ترین مرد جهان به رغم استفاده از ابزارآلاتی که فونای در اختیارش گذاشته، به هیچ عنوان تمایلی به ارتباط با جامعه مدرن ندارد.

رئیس سازمان فونای در این خصوص توضیح داد: او در برابر زندگی مدرن مقاومت نشان می‌دهد. او شکارچی قابلی است و حتی در حفظ گیاهان پاپایا و ذرت فعال است. این مرد از سلامتی فوق العاده ای برخوردار است و فیزیک قدرتمندی دارد.

وی افزود: این مرد که همچنان برای ما ناشناخته است، همه چیز از جمله خانواده، قبیله و فرهنگش را از دست داده است. اما قانون بقا را با تنهایی زندگی کردن در جنگل ثابت کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشنایی با وحشی‌ترین قاتلین آدمخوار! را بخوانید.

کتلت گوشت ترد و لذیذ با روش سنتی

کتلت یکی از غذاهایی هست که همه ما از کودکی با آن خاطره داریم و هر کجای جهان که باشیم طعم و بوی کتلت‌هایی را که دوران کودکی‌مان می‌خوردیم از یاد نمی‌بریم.
کتلت گوشت

کتلت گوشت خانگی از غذا‌های خوشمزه ایرانی است که در مناطق مختلف با مواد اولیه متفاوتی تهیه و سرو می‌شود. بعضی‌ها کتلت را با سیب‌زمینی پخته می‌پزند، اما سیب‌زمینی خام رنده شده بافت ترد بهتری به کتلت می‌دهد و بعد از سرخ شدن طعم آن را خوشمزه‌تر می‌کند. طرز تهیه کتلت گوشت ما در مجله دلتا بسیار ساده است و همه می‌توانند با استفاده از آن یک کتلت خوشمزه در خانه درست کنند.

مواد لازم

  • گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
  • سیب‌زمینی: هفت عدد
  • تخم‌مرغ: چهار عدد
  • پیاز: دو عدد
  • هویج: یک عدد
  • آرد سوخاری: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه کتلت گوشت خانگی ابتدا کاسه‌ای تمیز انتخاب کنید و داخل آن پیاز‌ها را رنده کرده و آب آن را کامل بگیرید. سپس سیب‌زمینی‌هایی را که از قبل پخته‌اید به همراه هویج پخته شده رنده و به پیاز‌های داخل کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه و هر ادویه‌ای را که مایل بودید به مواد داخل کاسه اضافه کنید. دستکش دست کنید و همه مواد را با هم خیلی خوب ورز دهید تا کاملا مخلوط شوند. اگر احساس کردید مواد کتلت کمی شل است، حدود یک قاشق آرد به آن اضافه کنید تا موقع سرخ کردن کتلت‌ها خرد نشوند.

مرحله سوم

حالا نوبت به سرخ کردن کتلت است. یک گلوله از مواد را برداشته و با دست به آن شکل دهید و پشت و روی آن را به آرد سوخاری آغشته کنید. داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و شعله را روشن کنید تا روغن داغ داغ شود.

کتلت‌ها را که از قبل آماده کرده‌اید آرام داخل روغن بگذارید و با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغز پخت شوند. بعد از اینکه یک طرف کتلت سرخ شد، آن‌ها را برگردانده و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

مرحله چهار

بشقابی تمیز انتخاب کنید و با دستمال کاغذی روی آن را بپوشانید. کتلت‌های سرخ شده را یکی پس از دیگری روی آن قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها جذب شود. سپس کتلت‌های آماده شده را داخل ظرفی که دوست دارید بچینید و دور آن را با سیب‌زمینی سرخ کرده، سبزی، خیارشور، گوجه یا هر دورچین دیگری که می‌پسندید تزئین کنید. کتلت گوشت شما آماده است.

نکات مهم

  • سیب‌زمینی را می‌توانید هم به صورت خام و هم پخته استفاده کنید.
  • هنگام سرخ کردن، شعله را ملایم کنید تا کتلت‌ها علاوه بر سرخ شدن مغزپخت شوند.
  • کتلت‌های گوشت را می‌توانید با نان تافتون یا بربری در کنار یک کاسه ترشی لیته مخصوص سرو کنید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه تاس کباب ایرانی، دلچسب و سالم را بخوانید.

کباب دیگی سماقی، طعمی متفاوت و دلپذیر

کباب‌ها و به‌خصوص کباب دیگی از غذاهای پر طرفدار ایرانی‌ها است. به دلیل استفاده از گوشت گرم و مواد اولیه ساده، بسیار لذیذ است و سریع آماده می‌شود.
کباب دیگی سماقی

کباب دیگی سماقی یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود و طعم و عطر دلپذیری دارد. کباب دیگی سماقی جزو پلوهای مخلوط به شمار می‌رود. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • برنج: سه پیمانه پلوپز
  • پیاز بزرگ (رنده شده و آب گرفته): یک عدد
  • گوجه‌فرنگی: سه عدد
  • سیب‌زمینی بزرگ: یک عدد
  • پودر سماق: یک قاشق غذاخوری سر پر
  • کنجد: یک قاشق غذاخوری
  • زعفران دم‌کرده: نصف فنجان
  • نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
  • آب، روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول

برنج‌ها را شسته و با کمی نمک به مدت ۲ ساعت خیس کنید. گوشت را به همراه پیاز، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ۳ قاشق غذاخوری زعفران با هم مخلوط کرده و با دست حسابی ورز دهید تا منسجم شود. بعد سلفون بکشید و به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دو

بعد از تایم استراحت داخل ظرف نچسب کمی روغن بریزید و گوشت را با ضخامت و یک‌دست پهن کنید. شعله را روشن و با حرارت ملایم دو طرفش را سرخ کنید (نه خیلی زیاد) و کنار بگذارید.

مرحله سوم

برای ته‌دیگ سیب‌زمینی را رنده و با مقداری آب سرد به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. بعد از مدت زمان مورد نظر آن را آبکش کرده و کمی نمک، فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده و یک ق غ کنجد بریزید و هم بزنید.

مرحله چهارم

داخل قابلمه مقداری آب و نمک بریزید و روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. بعد برنج را اضافه کنید. وقتی آن را آبکش کردید، کف قابلمه کمی روغن بریزید. داغ که شد مواد ته‌دیگ را بریزید و با پشت قاشق پهن و یک‌دست کنید، یک کفیگر از برنج را با مابقی زعفران مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی ته‌دیگ کمی خودش را گرفت، برنج زعفرانی را بریزید و با قاشق فشار دهید تا صاف و یک‌دست شود. بعد نصف سماق را روی برنج بریزید و کباب سرخ شده را روی آن قرار دهید و مابقی سماق را روی کباب بریزید. همان طور بقیه برنج‌ها را ادامه دهید تا کاملا صاف و یک‌دست شود. به دلخواه چند قطعه کره یا روغن روی برنج بریزید و دم‌کنی را روی آن قرار دهید. وقتی بخار بالا آمد، شعله را کم و اجازه دهید دم بکشد.

مرحله آخر

گوجه‌ها را نمک و فلفل بزنید و با کمی روغن سرخ کنید یا به سیخ بکشید و کباب نمایید. وقتی کباب دیگی دم کشید، داخل ظرف مورد نظرتان به صورت قالبی برگردانید و به همراه گوجه و با دورچین لیموترش، پیاز و سبزی خوردن و سالاد میل کنید.

پیشنهاد مطالعهجوجه کباب هاوایی لذیذ با سس مخصوص را بخوانید.

پیراشکی ژامبون و پنیر، خوشمزه و پر طرفدار

پیراشکی ژامبون و پنیر یکی از انواع غذا‌های خوشمزه بین‌المللی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود و در عین سادگی طعمی دلپذیر دارد.
پیراشکی ژامبون و پنیر

پیراشکی ژامبون و پنیر یکی از انواع خوشمزه پیراشکی است. شما برای پر کردن پیراشکی می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر کنار ژامبون استفاده کنید. تهیه پیراشکی کار لذت‌بخشی برای همه است ولی تهیه خمیر آن کمی مشکل به نظر می‌رسد. ما با آموزش یک خمیر فوری و بدون نیاز به استراحت، یک پیراشکی بسیار خوشمزه را به شما یاد می‌دهیم و شما می‌توانید آن‌ها را سرخ کنید و یا به صورت رژیمی داخل فر قرار دهید. البته اگر زمان کافی برای تهیه خمیر نداشتید می‌توانید از خمیرهای آماده پیراشکی یا یوفکا استفاده کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • تخم‌مرغ دو عدد
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین یا بکینگ پودر یک ق چای‌خوری
  • روغن سه پیمانه
  • آرد دو پیمانه
  • نمک کمی

مواد لازم برای داخل پیراشکی ژامبون و پنیر

  • کالباس یک بسته
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • رب یک ق غذاخوری
  • فلفل دلمه یک عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه

تهیه خمیر

ابتدا برای تهیه خمیر ماست را داخل کاسه ریخته و به همراه جوش شیرین هم بزنید تا ماست کمی پف کند. سپس تخم‌مرغ و روغن مایع و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم‌مرغ از لختگی خارج شود. سپس به تدریج آرد را اضافه کنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود. سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. به همین راحتی خمیر ما حاضر شد. روی خمیر را بپوشانید تا در ادامه مراحل خشک نشود.

تهیه مواد میانی پیراشکی

داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود. سپس فلفل دلمه‌های خرد شده را اضافه کنید و کمی با زردچوبه تفت دهید تا نرم شود. در ادامه قارچ‌های اسلایس شده و کالباس خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. در ادامه رب را ریخته و هم بزنید تا رب خوش‌رنگ شود و در انتها ادویه‌ها و نمک را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.

تهیه پیراشکی

خمیر را با کمک وردنه باز و کمی نازک کنید. سپس به شکل دایره یا مربع برش بزنید. از مواد میانی برداشته و مقداری روی هر خمیر به همراه پنیر قرار دهید و خمیر را کاملا ببندید تا مواد در حین پخت از پیراشکی بیرون نزند. از این خمیر می‌توانید در پخت پیتزای بادمجان هم استفاده کنید.

پخت پیراشکی ژامبون

می‌توانید پیراشکی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. سپس روی دستمال قرار دهید تا روغن آن گرفته شود و به همراه سس دلخواه سرو نمایید یا می‌توانید برای رژیمی‌تر شدن غذا داخل سینی فر قرار دهید و به دلخواه روی آن را زرده تخم‌مرغ و کنجد بپاشید و به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دلمه قارچ با مرغ، پیش‌غذا ساده و مقوی را بخوانید.

طرز تهیه تاس کباب ایرانی، دلچسب و سالم

تاس کباب خوراک گوشت و سبزیجاتی است که از قدیم به‌خصوص توسط مادربزرگ‌ها طبخ می‌شد. گوشتی که برای تهیه تاس کباب استفاده می‌شود بایستی حتما گوشت گوسفندی و ترجیحا دنده باشد.
تاس کباب

از غذا‌های تکراری دل بکنید و به سراغ طبخ غذا‌های دیگری بروید. تاس کباب هم یکی از این غذاهاست که می‌تواند در برنامه غذایی‌تان جای بگیرد و سلامت شما را تامین کند. تاس کباب یکی از غذاهای سنتی است که همواره مورد توجه ایرانیان بوده است. با اینکه به خاطر وجود به درون آن شاید برای عده‌ای شیرین و ملس به نظر برسد اما به خاطر طعم دلچسب و متفاوت آن، خوردن آن در فصل پاییز و زمستان که به در بازار هست، به شدت توصیه می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

  • گوشت گوسفندی: یک کیلو
  • سیب‌زمینی: دو عدد
  • پیاز: دو عدد بزرگ
  • به: یک عدد
  • هویج: سه عدد
  • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت تاس کباب

  • ابتدا باید مواد را به تکه‌های کوچک‌تر ببرید. مثلا گوشت را به چهار تکه تقسیم کنید و بعد سیب‌زمینی، هویج و پیاز را به صورت حلقه‌ای ببرید. میوه به را به صورت قاچ هندوانه برش دهید.
  • سپس قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و مقداری روغن داخل آن بریزید. بعد یک ردیف پیاز حلقه شده را کف قابلمه بچینید و روی پیاز‌ها تکه‌های گوشت قرار دهید. بر روی تکه‌های گوشت کمی فلفل و زردچوبه بپاشید و به همین ترتیب هویج و به را هم روی گوشت بچینید و در آخر سیب‌زمینی‌های حلقه شده را قرار دهید.
  • نصف پیمانه آب را به همراه مقداری نمک و ادویه‌های دیگر داخل قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا به‌جوش بیاید.
  • در قابلمه را ببندید و اجازه دهید غذا به آرامی حدود ۳ تا ۴ ساعت آب بیندازد و پخته شود. اگر هم آب غذا تمام شد حتما مقداری آب به آن اضافه کنید تا پیاز‌ها ته نگیرد. این غذا را با نان بربری خانگی بخورید و از آن لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه آبگوشت کشک، غذای سنتی و دلچسب پاییزی را بخوانید.