دوپیازه گوشت تکه‌ای، خوشمزه با سیب زمینی

می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده استفاده کنید ولی طعم و مزه این دوپیازه با گوشت تکه‌ای فوق العاده است. شما می‌توانید این دو پیازه گوشت را مانند ساندویج به همراه نان باگت نیز سرو کنید.
دوپیازه گوشت

دوپیازه گوشت یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که با گوشت خورشتی یا تکه‌ای استخوان‌دار تهیه می‌شود و به همراه نان یا پلو زعفرانی میل می‌شود. امروز در مجله دلتا طرز تهیه دوپیازه گوشت با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دوپیازه گوشت

  • گوشت تکه‌ای استخوان‌دار و یا بدون استخوان ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • رب یک قاشق غذا‌خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و چوب دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه دوپیازه گوشت تکه‌ای با سیب زمینی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به دلخواه خلالی درشت و یا نگینی ریز خرد کنید سپس داخل تابه ریخته و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت‌های خرد شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود.

مرحله دوم: افزودن رب

زمانی‌که گوشت تغییر رنگ داد، تمام ادویه‌ها را به همراه یک تکه چوب دارچین به مواد اضافه کنید و در انتها رب را اضافه کنید.

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا رب را با گوشت و ادویه‌ها خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب اضافه کنید و بگذارید ابتدا آب جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه دوپیازه گوشت

در همین حین که گوشت در حال پختن است سیب زمینی‌ها را پوست کنده و خلالی یا مکعبی ریز خرد کنید و داخل کمی روغن و نمک خوب سرخ کنید. شما می‌توانید سیب زمینی‌ها را به دو روش به دوپیازه گوشت اضافه کنید، موقع سرو و یا در انتهای پخت دوپیازه، سیب زمینی را اضافه کنید. وقتی گوشت نیم‌پز شد چوب دارچین را از آن جدا کنید و در انتها کمی زعفران و نمک اضافه کنید و بگذارید تا کاملا آب اضافی آن کشیده و غلیظ شود سپس در کنار سیب زمینی سرخ کرده و پلو میل کنید نوش‌جان!

نکات کلیدی

  • در تهیه دوپیازه در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید، زیرا عطر و رنگ خوبی به غذا می‌دهد.
  • بعد از پخت گوشت باید نمک را اضافه کنید اگر در ابتدا اضافه کنید باعث دیر پز شدن آن می‌شود.
  • می‌توانید گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کنید.
  • باید کمتر از یک لیوان آب در انتها در دوپیازه باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای لذیذ پلو کردی با مرغ، فوق العاده لذیذ را مطالعه کنید.

ساندویچ نخود با نان تست، ساده و مقوی

ساندویچ نخود می‌تواند یک شام سبک و یا میان وعده خوشمزه برای بچه‌ها در مدرسه باشد و با انواع سبزیجات‌ها و سس سرو شود.
ساندویچ نخود

ساندویچ نخود یکی از ساندویچ‌های بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه است. برای افراد گیاه خوار بسیار مناسب است زیرا فاقد گوشت است و با نخود و نان تست برشته شده تهیه می‌شود. نخود سرشار از آنتی اکسیدان است و برای انواع عفونت‌ها و سلامت زنان نیز مفید است. امروز در مجله دلتا طرز تهیه ساندویچ نخود با نان تست و شوید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ نخود

  • نخود ۲۰۰ گرم
  • خیارشور ۳ عدد
  • کرفس خرد شده ۳ ق غذا‌خوری
  • سس مایونز کم چرب ۱.۵ قاشق غذا‌خوری
  • نان تست یک بسته
  • شوید تازه یک قاشق غذا‌خوری
  • گوجه فرنگی و ریحان تازه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ نخود با نان تست و شوید

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود و یا می‌توانید یک خیار با پوست را به دو قسمت تبدیل کنید و روی نخودها قرار دهید سپس آبکش کنید و نخودها را بگذارید تا کاملا پخته شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نخودها را خوب پخته تا نرم شود. سپس داخل یک کاسه ریخته و با پوره کن یا گوشت‌کوب آن را له کنید. شما بنا به سلیقه خود می‌توانید خیلی نخود را پوره و یا کمی درشت‌تر که زیر دندان احساس شود خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شوید را ساطوری ریز کنید و به همراه خیارشور نگینی شده و کرفس خرد شده و ادویه‌ها را اضافه و هم بزنید تا مواد یکدست شود سپس سس مایونز را افزوده و هم بزنید مواد ساندویچ شما آماده شده است.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ نخود

نان‌های تست را با کمک توستر یا تابه گریل برشته کنید. سپس از مواد ساندویچ نخود روی نان بریزید و مواد را صاف کنید و به دلخواه چند ورقه گوجه فرنگی حلقه شده به همراه ریحان قرار دهید و یک نان تست دیگر بگذارید سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش‌جان!

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ نخود و شوید

  • به دلخواه می‌توانید از کاهو یا انواع سبزیجات دلخواه در تهیه ساندویچ نخود استفاده کنید.
  • افزودن سس مایونز دلخواه است، می‌توانید از سس مایونز کم چرب و یا مخلوط ماست و سس استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از نان تست جو و یا معمولی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای لذیذ طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ‌کرده را مطالعه کنید.

۱۱ روش موثر برای افزایش تمرکز

کمبود تمرکز یکی از مشکلاتی است که معمولا پیامدهای منفی زیادی برای افراد به بار می‌آورد.
راه های افزایش تمرکز

روش‌ها و راه‌های زیادی برای افزایش تمرکز وجود دارد، اما تنها در صورتی این روش‌ها اثربخش هستند که شما به انجام تمرین‌ها به طور منظم و مستمر تعهد داشته باشید بنابراین لازم است یک نفر در کنارتان باشد تا به رفع مشکلات و موانع احتمالی به شما کمک کند. در این نوشتار از مجله دلتا به راه های افزایش تمرکز می‌پردازیم.

راه های افزایش تمرکز

۱- حضور منظم در پارک‌ها و فضای سبز

حضور در پارک‌ها و فضای سبز برای کودکانی که از کمبود تمرکز رنج می‌برند، مفید است. اما این روش تنها مختص کودکان نیست. تحقیقات نشان داده که حضور مکرر در فضای سبز، ۱۵ تا ۲۰ درصد به افزایش تمرکز در بزرگسالان نیز کمک می‌کند.

۲- سر خود را خلوت کنید

سعی کنید تا می‌توانید، از پذیرفتن یا انجام دادن چندین کار و دغدغه همزمان خودداری کنید. هر فردی، ظرفیتی دارد و نمی‌تواند همزمان چند کار را انجام دهد. انجام کارها به طور همزمان کیفیت نتایج را نیز پایین می‌آورد.

۳- ورزش کردن 

با ورزش، سلول‌های عصبی مغز رشد و بهبود می‌یابد. در نتیجه، ورزش می‌تواند روی عملکرد حافظه و تمرکز شما موثر باشد. ورزش علاوه بر آرام کردن شما، تمرکزتان را نیز افزایش می‌دهد.

۴- یوگا و مراقبه

مراقبه روشی آسان و مفید برای افزایش تمرکز است. همچنین ورزش یوگا می‌تواند با بهبود عملکرد مغز، کاری شبیه مراقبه و حتی بهتر از آن انجام دهد.

۵- برنامه‌ریزی 

تهیه لیستی از وظایف روزمره، باعث می‌شود که شما با اولویت‌بندی به کارهای خود نظم بیشتری دهید. همچنین با تمرکز بیشتری به انجام آن‌ها بپردازید.

۶- نوشیدنی‌های کافئین‌دار

قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، می‌تواند به شما در افزایش نسبی انرژی و تمرکز کمک کند. البته نکته مهم در مصرف کافئین این است که افزایش مصرف بیش از حد آن، اثری کاملا به عکس داشته و باعث بی‌قراری، پریشانی و عدم تمرکز می‌شود.

۷- بی‌وقفه کار نکنید

بسیار دقت کنید در حال انجام هر کاری که هستید، در فاصله زمانی‌های مشخص به خودتان زمان استراحت کوتاهی بدهید. در این زمان می توانید به کارهایی مانند قدم زدن، حرکات کششی و گوش دادن به موسیقی بپردازید.

۸- تمرین دادن مغز

یکی دیگر از راه های افزایش تمرکز مطالعه، حفظ کردن شعرهای زیبا و انجام بازی‌های فکری است که می‌تواند مغز را تقویت کند. مغز مانند ماهیچه‌های دیگر نیاز به تقویت دارد، هرچه از آن بیشتر کار بکشید، قوی‌تر می‌شود. بنابراین با ورزش ذهن، کارایی خود را افزایش دهید.

۹- کم کردن محرک‌های بیرونی

کارهایی که نیاز به تمرکز دارد، طبیعتا باید در محیطی نسبتا آرام و استاندارد انجام بگیرد. صدا، بو و نورهای مزاحم به تمرکز حواس ضربه می‌زند.

۱۰- خواب خوب

یکی از مهمترین فاکتور‌های سلامتی جسم و روح، داشتن خواب کافی در شب است. ۷ تا ۸ ساعت خواب از ساعات ۲۲ تا ۹ صبح، به عملکرد مغز و جسم کمک می‌کند.

۱۱- پرهیز از تنوع زیاد

سعی کنید تا می‌توانید، مکان ثابتی برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بالا دارد، انتخاب کنید. توجه داشته باشید یکنواختی تا جایی خوب است که عملکرد روحی شما را کاهش ندهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا استفاده از دست مخالف ما را باهوش‌تر می‌کند؟ را بخوانید.

ماهی قزل آلا سرخ شده، خوشمزه و آسان

ماهی قزل آلا از نوع ماهی‌های سرد آبی است و یک ماهی کم تیغ و محبوب به حساب می‌آید که سرشار از ویتامین‌های مختلف است.
ماهی قزل آلا سرخ شده

امروز قرار است یکی از فوق‌العاده‌ترین روش‌های مرینت و سرخ کردن ماهی را در منزل به شما یاد دهیم. این ماهی را به همراه پلو زعفرانی یا سبزی پلو میل کنید. در مجله دلتا طرز تهیه ماهی قزل آلا سرخ شده در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل آلا در ماهیتابه

  • ماهی قزل آلا یک عدد
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز ۲ عدد
  • لیموترش تازه یک عدد
  • فلفل دلمه یک عدد
  • فلفل سبز تند یک عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • کره به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی قزل آلا سرخ شده در ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی ماهی قزل آلا

ابتدا ماهی را پاک کنید و خوب محتویات داخل ماهی را خارج کنید سپس تیغ وسط ماهی را دربیاورید و به اندازه دلخواه ماهی را برش دهید. ماهی را بشویید و با دستمال آن را خشک کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

قطعات ماهی‌ را داخل یک کاسه بریزید. پیاز و سیر را پوست گرفته و پوره کنید و به ماهی‌ها اضافه کنید. فقط حواستان باشد حتما آب اضافی پیاز را با دست بگیرید.

مرحله سوم: مرینت کردن ماهی

تمام ادویه‌ها را به همراه کمی روغن زیتون و لیموترش تازه به ظرف اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید نباید ماهی را چنگ بزنید زیرا گوشت نرمی دارد و باعث له شدن و از هم پاشیده شدن آن می‌شود. سپس روی ماهی را بپوشانید و برای ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه‌ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم: تهیه ماهی قزل آلا در ماهیتابه

تکه‌های ماهی را به سیخ چوبی بزنید و مابین هر تکه فلفل دلمه‌ای خرد شده قرار دهید. حالا کمی کره و روغن داخل تابه بریزید و ماهی را از سمت پوست آن داخل تابه قرار دهید تا کم کم سرخ شود. داخل یک کاسه کمی کره، زعفران، لیموترش و نمک اضافه کنید و هم بزنید. در حین سرخ شدن از سس آماده شده روی ماهی‌ها بزنید. این ماهی خوشمزه را کنار یک کته زعفرانی یا سبزی پلو میل کنید. نوش‌جان!

نکات کلیدی در تهیه ماهی قزل آلا در ماهیتابه

  • نکته مهم سرخ کردن ماهی این است که ابتدا سمت پوست و بعد گوشت را سرخ کنید.
  • می‌توانید در فر یا سولاردم نیز این ماهی را قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع غذاهای لذیذ کباب توری خوشمزه و مخصوص را مطالعه کنید.

آیا می‌دانستید که در چین با ارواح ازدواج می‌کنند!

کشور چین دارای فرهنگی بسیار غنی می‌باشد و مردم آن در هر زمینه‌ای آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که برخی از آن‌ها بسیار عجیب می‌باشد.
آداب و رسوم چینی ها