10 توصیه برای ایجاد اعتماد به نفس در کودکان

شما به عنوان والد موظف هستید تا حس اعتماد به نفس را در کودک‌تان تقویت کنید.
اعتماد به نفس کودکان

اعتماد به نفس از حس توانایی می‌آید. یک کودک با اعتماد به نفس به درکی مثبت و واقعی از توانایی‌های خود نیاز دارد. این اعتماد به نفس، از دل موفقیت‌های کوچک و بزرگ بیرون می‌آید. کلمات تشویق کننده شما می‌تواند این اعتماد به نفس را به وجود بیاورد، به ویژه زمانی که شما به تلاش‌ها یا توانایی‌های خاص کودک‌تان اشاره می‌کنید. 10 نکته برای ایجاد اعتماد به نفس کودکان را در این‌جا آورده‌ایم.

1. عاشق کودک خود باشید

به گزارش مجله پیام دلتا؛ این مسئله بسیار روشن و آشکار است اما مهم‌ترین چیزی است که می‌توانید به کودک خود بدهید. همیشه عشق کافی به او بدهید. کودک شما نیاز دارد که احساس پذیرفته شدن و دوست داشته شدن بکند که این احساس  از خانواده شروع شده و به دیگر گروه‌ها مانند دوستان، همکلاسی‌ها، هم تیمی‌های ورزشی و جامعه می‌رسد.

اگر بر سر کودک فریاد کشیدید یا او را نادیده گرفتید یا هر اشتباه دیگری کردید، کودک خود را در آغوش بگیرید و به بگویید متاسفید و دوستش دارید. عشق بدون قید و شرط، پایه محکمی برای اعتماد به نفس کودکان می‌سازد.

2. لازم باشد، تحسین کنید

تحسین کردن کودکان و دادن بازخورد مثبت به آن‌ها بسیار مهم است زیرا کودکان – به ویژه کوچک‌ترها – ارزش و موفقیت خود را با فکر شما اندازه می‌گیرند. اما تحسین شما باید واقع بینانه باشد. اگر کودک‌تان در چیزی شکست بخورد یا در مهارت خاصی استعداد ندارد، تلاش او را تحسین کنید اما به طور غیر واقعی نتایج را تحسین نکنید. به کودک‌تان اطمینان دهید که هیچ ایرادی ندارد اگر نتواند کاری را به طور کامل انجام دهد.

3. به کودک خود کمک کنید تا اهداف واقعی تعیین کند

کودک‌تان را راهنمایی کنید تا اهداف واقعی داشته باشد تا از احساس شکست جلوگیری شود. درمورد گام های کوتاه مدتی که می‌تواند در مسیر بردارد با او صحبت کنید.

4. عشق به خود را نشان دهید

قبل از این‌که عشق را به کودک خود یاد بدهید، باید خودتان را دوست داشته باشید. می‌توانید این رفتار را با پاداش دادن و تحسین خود در زمان انجام کار درست نشان دهید. مثلا اگر در مسابقه دو ماراتن برنده شدید، در شغل خود ترفیع گرفتید یا یک مهمانی شام را با موفقیت برگزار کردید، موفقیت‌های خود را با کودکان‌تان جشن بگیرید.

5. انعطاف را به او بیاموزید

هیچ کس، همیشه و در همه چیز موفق نمی‌شود. همیشه عقب نشینی‌ و شکست‌، انتقاد و درد وجود دارد. به جای پذیرفتن اتفاقات به عنوان شکست‌ و ناکامی، از این موانع به عنوان تجارب یادگیری استفاده کنید.

کودکان یاد می‌گیرند که این شکست‌ها بخش طبیعی از زندگی هستند و می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. اگر کودک شما در کاری عملکرد ضعیفی دارد، او را با ترحم و دلسوزی خفه نکنید.

6. استقلال و ریسک را تلقین کنید

کودکانی که اعتماد به نفس دارند مایلند بدون ترس از شکست، چیزهای جدید را امتحان کنند. موقعیت‌هایی پیش بیاورید که بتواند خودش کارها را انجام دهد و مراقب باشید که موقعیت بی‌خطر و امن باشد – اما بعد از آن به او فضا بدهید.

سفرهای یک روزه و بیرون رفتن، سرگرمی‌های جدید، تعطیلات و مسافرت با هم تیمی ها یا هم کلاسی‌ها می‌تواند افق دید کودک شما را وسعت دهد و باعث ‌شود او به توانایی خود در کنترل موقعیت‌های جدید، اعتماد کند.

7. او را به ورزش یا دیگر فعالیت‌ها تشویق کنید

اعتماد به نفس کودکان

ورزش در ایجاد اعتماد به نفس کودکان ، نه فقط به پسران بلکه به دختران نیز کمک می‌کند. آن‌ها یاد می‌گیرند که می‌توانند تمرین کنند، بهتر شوند و به اهداف‌شان برسند. همچنین، یاد می‌گیرند تا نقاط قوت خود را بشناسند، ضعف‌های خود را بپذیرند یا تقویت کنند، شکست را کنترل  و حلقه دوستان‌شان را بزرگ‌تر کنند و کار تیمی را یاد بگیرند.

8. از پیگیری خواسته‌شان حمایت کنید

هر کسی در کاری توانایی و استعداد دارد و خیلی خوب است اگر کودک‌تان آن چیز را کشف کند. به عنوان والدین، به علایق کودک خود احترام گذاشته و او را تشویق کنید حتی اگر شما از آن‌ کار خوش‌تان نیاید. زمانی که کودک‌تان کار مورد علاقه خود را انجام داد، او را تحسین کنید.

9. قانون تعیین کنید و جدی باشید

زمانی که کودکان بدانند چه کسی مسئول است و باید انتظار چه چیزی را داشته باشند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. حتی اگر کودک‌تان فکر کند قوانین شما خیلی سفت و سخت است، باز هم زمانی که قانون تعیین و مدام آن‌ها را اعمال می‌کنید، در کارهایی که می‌توانند انجام دهند و کارهایی که نمی‌توانند انجام دهند، اعتماد به نفس خواهند داشت.

اما به یاد داشته باشید که شما والدین او هستید نه یک دوست صمیمی. زمانی که کودک شما تحت فشار همسالان خود قرار داشته باشد، از داشتن توانایی و اعتماد به نفس کودکان در نه گفتن، خوشحال می‌شود.

10. مهارت‌های ارتباط را آموزش دهید

اعتماد در روابط، کلیدی برای اعتماد به نفس کودکان شمااست. مهم‌ترین ارتباط اولیه، ارتباط عاشقانه پدر و کودک است. اما زمانی‌که حلقه اجتماعی فرزند شما بزرگ‌تر می‌شود، به او کمک ‌کنید ببیند کارهایش چه تاثیری بر دیگران می‌گذارد و به او کمک کنید یاد بگیرید زمانی که کارهای شخص دیگری بر او تاثیر می‌گذارد، چگونه لایه درونی اعتماد  خود را حفظ کند. به عنوان والدین، وظیفه ندارید هر موقعیت را درست کنید و بهتر است به کودک خود همدلی، مهربانی، ابراز وجود را یاد دهید تا بالا و پایین‌های روابط را کنترل کند.

۸ نکته برای انتخاب یک خمیر دندان خوب

خمیر دندان از آن محصولاتی است که تقریبا هم? افراد دنیا با آن آشنایی دارند و کمابیش از آن استفاده می‌کنند. این محصول مهم می‌تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی شود. اما یک خمیر دندان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای انتخاب یکخمیر دندان خوب و مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟‌
خمیر دندان خوب

خمیر دندان از آن محصولاتی است که تقریبا هم? افراد دنیا کمابیش از آن استفاده می‌کنند. این محصول مهم می‌تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی شود. اما یک خمیر دندان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای انتخاب یک خمیر دندان خوب و مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟‌

به گزارش مجله پیام دلتا؛ خمیر دندان از آن محصولات دنیای مدرن است که دیگر به بخشی جدانشدنی از زندگی روزانه‌مان بدل شده است. استفاده از آن حداقل کاری است که می‌توان برای نظافت و بهداشت دهان و دندان انجام داد.

1. بیشتر دندان‌پزشکان فلوراید را مهم و ضروری می‌دانند

در وب‌سایت انجمن دندان‌پزشکی آمریکا گفته شده است که هرکس باید دست‌کم دو بار در روز، دندان‌های خود را با خمیردندان دارای فلوراید بشوید. فرمول‌های شیمیایی مختلفی از فلوراید در تولید خمیردندان‌ها به کار گرفته می‌شود، اما تمام آنها ویژگی مشترکی دارند: توانایی مبارزه با ایجاد حفره و مقابله با پوسیدگی دندان. در بعضی از خمیر دندان‌هایی که با مواد طبیعی ساخته می‌شوند، خبری از فلوراید نیست.

به‌باور بیشتر متخصصان و پزشکان، اثرگذاری فلوراید در سلامت و مقاومت دندان در برابر پوسیدگی و خرابی، بیشتر از مصرف خمیر دندان‌هایی است که فاقد این ماده‌اند.

2. مشورت با پزشک قبل از خرید خمیر دندان ضروری است

خمیر دندان خوب

مراجعه به دندان‌پزشک و معاینات چندماه‌یک‌بار، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. نگذارید دندان‌ها عفونت کنند و بپوسند و بعد به پزشک مراجعه کنید. دندان‌پزشک با توجه به نوع نیازتان به شما می‌گوید که باید خمیر دندان سفیدکننده، مخصوص دندان‌های حساس یا … تهیه کنید. پس حتی اگر بهترین خمیر دندان را هم بخرید اما نوع آن با نوع دندان و نیازهای‌تان سازگار نباشد، به حفظ سلامت دندان های تان کمک نکرده اید.

3. با احتیاط به‌سراغ خمیر دندان‌های سفیدکننده بروید

خمیر دندان‌های سفیدکننده دارای مواد شیمیایی قوی برای براق و سفید کردن دندان هستند. البته این مواد شیمیایی هم تحت‌نظر پزشکان و بادقت در خمیر دندان‌ها استفاده می‌شوند و خطرناک نیستند. ولی اگر دندان‌هایی حساس دارید، شاید مصرف مواد شیمیایی قوی باعث تحریک دندان و لثه‌ها شود و حساسیت‌های دندان‌تان افزایش یابد. درصورتی‌که دندان‌های‌تان حساس است، باید با پزشک دربار? مصرف خمیر دندان‌های سفیدکننده مشورت کنید.

4. برچسب و اطلاعات محصول را به‌دقت بخوانید

همیشه اطلاعاتی را که روی جعبه خمیردندان‌ها نوشته می‌شود به‌دقت بررسی کنید. بعضی از خمیر دندان‌ها مخصوص استفاد? بزرگسالان و کودکان بالای شِش سال است. بعضی از خمیر دندان‌ها را هم نباید به‌طور مداوم مصرف کرد. به عبارت دیگر، نباید از بعضی محصولات به‌عنوان خمیر دندان اصلی و روزانه استفاده کرد.

مواد سازند? هر خمیر دندان را هم به‌دقت بررسی کنید. بیشتر خمیردندان‌ها حاوی مواد طعم‌دهنده، شیرین‌کننده و مواد شیمیایی مختلف هستند. برای کم کردن خطر حساس شدن دندان‌ها یا آزردگی دهان از خمیر دندان‌هایی استفاده کنید که مواد سازند? آن بی‌خطر باشد.

5. خمیردندان‌های حاوی جوش‌شیرین مفید هستند

خمیر دندان خوب

جوش شیرین هم از موادی است که دندان‌ها را پاک و سفید می‌کند. وجود این ماده در خمیر دندان‌ها برای دندان‌تان مفید خواهد بود. یکی از مزایای آن نسبت به مواد شیمیایی دیگر این است که میزان ساییدگی دندان با مسواک زدن با خمیر دندان حاوی آن، کمتر از مواد شیمیایی دیگر خواهد بود. وجود آن در خمیردندان‌ها هم برای افرادی که دندان‌های حساس دارند بسیار مفید و مؤثر است. وجود جوش‌شیرین در خمیر دندان خوب یک مزیت محسوب می‌شود.

6. دور خمیر دندان‌های شیرین را خط بکشید

بعضی از برندها برای اینکه تجرب? مسواک زدن را برای مصرف‌کنندگان خوشایندتر کنند به راهکارهایی مانند افزودن شکر و طعم روی می‌آورند. شکر و مواد نامناسب اضافی می‌تواند موجب تخریب دندان‌ها شود. بیشتر خمیر دندان‌هایی که برای کودکان به بازار عرضه می‌شود، حاوی شکر هستند. یادتان باشد که دورِ چنین محصولاتی یک خط بزرگ قرمز بکشید!

7. خمیر دندان زغالی، عجیب اما سفیدکننده است

اخیراً خمیر دندان‌های زغالی بسیار رایج شده‌اند. شاید وجود زغال در خمیر دندان کمی عجیب به نظر برسد اما اثرگذاری خوبی در سفیدی و پاک‌کنندگی دندان‌ها دارد. ذرات زغال موجود در این خمیر دندان‌ها باعث جذب آلودگی‌ها و رفع لکه‌های روی دندان می‌شود. البته مصرف این خمیر دندان‌ها به‌طور مداوم توصیه نمی‌شود.

8. در مصرف خمیر دندان‌های طبیعی هوشیار باشید

خمیر دندان خوب

در تولید خمیر دندان‌های طبیعی، به‌جای برخی از مواد شیمیایی، از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود. در برخی از این محصولات به‌جای مواد شیرین‌کنند? مصنوعی از موادی مانند زایلیتول بهره می‌برند. این ماده به‌انداز? شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجب پوسیدگی دندان‌ها نمی‌شود، اما مصرف زیاد آن در برخی از افراد، باعث دل درد خواهد شد.

جمع‌بندی نهایی در مورد خمیر دندان خوب

برای خرید خمیردندان و مواد بهداشتی دیگر، فقط به تبلیغات رنگارنگ بسنده نکنید. یادتان باشد که سلامت از هر چیزی واجب‌تر است. پس برای خرید مسواک، خمیر دندان و … با پزشک مشورت کنید. سپس بهترین گزینه‌ای را که با دندان و دهان‌تان سازگار است، انتخاب کنید و بخرید.

هویج ؛ نارنجی دوست داشتنی

با وجود آنکه هویج مزیت‌های بسیاری دارد، ولی اگر آن را بیش از حد نیاز مصرف کنید می‌تواند عوارض جانبی منفی بر جای بگذارد.
هویج

هویج از جمله صیفی‌جات محبوب به شمار می‌رود که چه به صورت خام یا پخته مصرف شود، بسیار خوش‌طعم و مفید است. علاوه بر مزه خوشایند، هویج فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد.

اگر دوست دارید فواید این سبزی نارنجی‌رنگ را بیشتر بشناسید با مجله پیام دلتا همراه شوید و این مطلب را دنبال کنید.

ارزش غذایی هویج

هویج سرشار از بتا کاروتن است که موجب پدید آمدن رنگ نارنجی آن می‌شود. علاوه بر آن، ویتامین A، C، B1، B 2، B3، B 6، E، K، کولین و برخی مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم و فسفر نیز درون هویج وجود دارد. این سبزی به طور عمده از کربوهیدرات ساخته شده است و به همین دلیل منبع مناسبی از فیبر غذایی محسوب می‌شود و حاوی هیچ چربی اشباع‌شده یا کلسترولی نیست.

در نهایت هم باید بدانید که این صیفی محبوب مقدار کمی کالری یعنی فقط 40 کالری در هر 100 گرم دارد. به همین دلیل گزینه مناسب و سالم برای افرادی است که به دنبال رژیم غذایی مناسب برای تناسب اندام و تعادل می‌گردند.

هویج

فواید

حال که از ارزش غذایی هویج مطلع شدید، باید بدانید که می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر مثبت داشته باشد و از برخی بیماری‌ها جلوگیری کند.

تامین آنتی اکسیدان بدن

هویج مقدار زیادی آنتی اکسیدان مثل ویتامین A دارد که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. علاوه بر آن، آنتی اکسیدان‌ها احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان روده، دهان و ریه را کاهش می‌دهند. همچنین حاوی مواد غذایی گیاهی یا فیتونوترینت هستند که به نام فالکارینول شناخته می‌شوند و از آنتی اکسیدان‌های قوی به شمار می‌روند.

این نارنجی دوست داشتنی تأثیر مثبتی بر بینایی دارد، و به طور ویژه قادر است دید در شب را تقویت کند. این اثر هویج به دلیل بتا کاروتن و ویتامین آ موجود در آن است که به عملکرد صحیح سلول‌های شبکیه چشم کمک می‌کنند.

کمک به کاهش فشار خون

هویج برای تنظیم گردش خون مفید است و این اطمینان را حاصل می‌کند که قلب و ریه‌ها مواد غذایی کافی در دسترس دارند تا بتوانند به طور صحیح وظیفه خود را انجام دهند. این سبزی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، به کم کردن فشار خون کمک می‌کند و فشار وارد شده به دیواره رگ‌های خونی را از بین می‌برد.

هویج را بیش از اندازه مصرف نکنید

با وجود آنکه هویج مزیت‌های بسیاری دارد، ولی اگر آن را بیش از حد نیاز مصرف کنید می‌تواند عوارض جانبی منفی بر جای بگذارد. یکی از مثال‌های این وضعیت حالتی است که به نام کاروتنوز معروف است. در این شرایط کف دست‌ها و پا‌ها و پوست بخش‌های دیگر بدن به رنگ نارنجی یا زرد دیده می‌شود. تغییر رنگ پوست به دلیل تراکم بالای کاروتن در خون به وجود می‌آید. این وضعیت به خودی خود بدون ضرر است و با کاهش مصرف هویج به راحتی از بین می‌رود.

یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر خوردن زیاد هویج ممکن است به وجود آید افزایش ویتامین A است. زمانی که ویتامین A در مدت زمان طولانی بیش از اندازه مصرف شود، گاهی علائمی مانند حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ و سردرد در فرد به وجود می‌آورد. اگر دریافت و مصرف ویتامین آ کاهش پیدا نکند، وضعیتی به نام هیپرویتامینوز یا مصرف بیش از حد ویتامین ایجاد می‌شود. این مشکل بسیار جدی است و به دلیل تجمع میزان سمی ویتامین در کبد پدید می‌آید و نیاز به درمان و توجهات پزشکی دارد.

با این وجود هیپرویتامینوز آ به ندرت فقط با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین A  اتفاق می‌افتد. معمولاً مکمل‌های غذایی توصیه شده برای جذب ویتامین آ می‌توانند باعث به وجود آمدن این وضعیت شوند.


شیره انگور ، عصاره حیات

شیره انگور بسیار لذیذ و پرخاصیت است. بیشتر آن‌را به‌عنوان صبحانه و به‌خصوص در فصل‌های سرد سال مصرف می‌کنند.
شیره انگور

معمولاً شیره انگور را با ارده مخلوط می‌کنند. علاوه بر آن‌که شیره انگور به عنوان یکی از اجزای لذیذ صبحانه به شمار می‌رود، فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. برخی از خواص شیره انگور برای سلامتی در ادامه آمده است.

1. محافظت از سلامت استخوان‌ها

شیره‌ی انگور باعث استحکام ساختار استخوان می‌شود، زیرا منبع خوبی از کلسیم است. هم‌چنین، مصرف شیره‌ی انگور به بهبود وضعیت سلامت دندان‌ها نیز کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی قدرت انقباض ماهیچه‌ها را نیز افزایش می‌دهد. مصرف شیره‌ی انگور از بدن در برابر بروز بیماری‌های استخوانی، به خصوص در دوران یائسگی، محافظت می‌کند.

2. بهبود تمایل جنسی

یکی دیگر از خواص شیره انگور افزایش تمایل جنسی است. مصرف شیره‌ی انگور به تولید سالم هورمون‌های جنسی کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی با از سلامت جنسی آدم‌ها محافظت می‌کند.

3. رفع یبوست

یکی دیگر از خواص شیره انگور برای سلامتی، کمک به تسکین یبوست است. این ماده‌ی غذایی باعث آرام شدن معده و روده‌ها می‌شود.

4. حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید

مصرف شیره‌ی انگور می‌تواند نیازهای روزانه‌ی بدن را به کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، و آهن برآورده کند. شیره‌ی انگور به دلیل میزان بالایی مواد معدنی موجود، می‌تواند برای دوران بارداری، شیردهی، و بازیابی از انواع بیماری‌ها بسیار مفید باشد.

5. مفید برای خون

شیره‌ی انگور حاوی آهن است و می‌تواند از بروز کم خونی پیشگیری کند. این ماده‌ی غذایی حدود یک سوم از نیاز روزانه‌ی بدن را به آهن تامین می‌کند. هم‌چنین، شیره‌ی انگور میزان خون بدن را افزایش می‌دهد.

6. افزایش انرژی

افزایش انرژی بدن یکی دیگر از خواص شیره انگور است. بدن انسان بر اثر سرما، به خصوص در فصل زمستان، دچار ضعف می‌شود. مصرف شیره‌ی انگور با تقویت بدن از ابتلای آن به بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

شیره انگور

7. مفید برای دوران بارداری

خواص شیره انگور بسیار زیاد است و برای دوران بارداری مناسب است. از آن‌جا که شیره‌ی انگور حاوی مواد معدنی بسیاری است، مصرف آن برای دوران بارداری، شیردهی بسیار مفید است.

8. مفید برای درد دوران قاعدگی

در برخی موارد، درد دوران قاعدگی به دلیل کمبود آهن ایجاد می‌شود. شیره‌ی انگور حاوی آهن است و می‌تواند از درد دوران قاعدگی پیشگیری کند.

9. کمک به رشد سالم سلول‌ها

مصرف شیره‌ی انگور به سرعت و به آسانی به ترمیم بافت‌های پوست کمک می‌کند.

10. افزایش میزان گلبول‌های قرمز خون

شیره‌ی انگور با افزایش سرعت تشکیل گلبول‌های قرمز خون می‌تواند دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

11. کمک به رشد

مصرف شیره انگور برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است. شیره‌ی انگور با خاطر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود برای کمک به رشد بدن مفید است.

12. محافظت از دستگاه عصبی

شیره‌ی انگور به خاطر منیزیوم موجود در ترکیب خود، حجم کلسیم موجود در رگ‌های عصبی و خونی را متعادل می‌کند و باعث آرامش اعصاب می‌شود.

13. رفع سردرد و خستگی مفرط

شیره‌ی انگور حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌توانند خستگی مفرط و سردرد را تسکین دهند.

شیره انگور

14. سایر خواص شیره‌ انگور

  • کمک به رفع سختی سرخرگ‌ها
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • باز کردن اشتها
  • محافظت از پوست در برابر اثرات مضر نور آفتاب
  • پیشگیری از پیری زودرس؛ جوان‌سازی بدن
  • محافظت از بدن در برابر اثرات منفی مصرف الکل و سیگار

روش‌های استفاده از شیره انگور

شیره‌ی انگور را به روش‌های مختلفی می‌تواند مصرف کرد.

چنان‌چه از شیره‌ی انگور برای درمان کم خونی استفاده می‌کنید، باید هر روز صبح، یک الی دو قاشق غذاخوری از آن را نوش جان کنید. این کار باعث افزایش تولید آهن در بدن می‌شود و از بروز کم خونی پیشگیری می‌کند.

ولی رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش استفاده از شیره‌ی انگور، مخلوط کردن آن با ارده، و مصرف آن هنگام صبحانه است.

تاثیر مصرف شیره انگور بر وزن بدن

شیره معمولا نوعی شربت عصاره‌ای است که میوه‌های نظیر انگور تهیه می‌شود. این ماده‌ی غذایی منبع خوبی برای کربوهیدرات و کلسیم است.

راه‌های مختلفی برای مصرف شیره‌ی انگور وجود دارد. چنان‌چه در مصرف شیره‌ی انگور اعتدال را رعایت کنید، مشکلی برای‌تان به وجود نخواهد آورد. ولی اگر شیره‌ی انگور را بی‌رویه مصرف کنید، ممکن است باعث افزایش وزن شود. به خصوص، مصرف بیش از اندازه‌ی ارده و شیر هنگام صبحانه ممکن است باعث افزایش وزن شود.

برخی شیره‌ی انگور را به رژیم غذایی‌شان اضافه می‌کنند. آن‌ها شیره‌ی انگور را جایگزین قند و شکر می‌کنند تا علاوه‌بر اجتناب از مضرات قند، کلسیم و کربوهیدرات مورد نیاز بدن‌شان را نیز تامین کنند. به این ترتیب، هم مصرف قند را پایین می‌آورند و هم به بدن‌شان کلسیم می‌رسانند.

عوارض جانبی مصرف شیره‌ی انگور

مصرف بیش از اندازه‌ی شیره‌ی انگور ممکن است باعث سوءهاضمه، نفخ یا اسهال شود.

آب لیمو با این غذا‌ها خوردن ندارد!

توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد.
آب لیمو

لیمو یکی از دلپذیرترین میوه‌ها از لحاظ طعم و عطر می‌باشد. لیمو‌هایی که در شمال و جنوب ایران پرورش می‌یابند از لحاظ داشتن خواص طبی کامل بوده و هیچ گونه خطری در مورد کم کردن املاح طبیعی بدن و کلسیم خون گزارش نشده است و برعکس اسیدسیتریک موجود در آن مقوی خون و بالابرنده‌ی میزان کلسیم بدن است.

به گزارش مجله پیام دلتا، طبق آخرین مطالعاتی که روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم شده است که این میوه دارای مواد آنتی اکسیدان است که درموارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی و کنترب سرطان است. آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود، زیرا خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت و ساز بدن و…اما اگر نکاتی را در مصرف آب لیمو در نظر نگیریم، ممکن است مضراتی برایمان داشته باشد.لیمو ترش علاوه بر از بین بردن سلول‌های بد در بدن از بروز انواع ?سرطان نیز جلوگیری می‌کند. یک عدد لیموی 100 گرمی حاوی 29 کیلو ?‏کالری انرژی است.

آب لیمو

آنچه از فواید لیمو نمی‌دانید

لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد عفونی کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید کافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید تا آب را کاملا استرلیزه کرده و میکرب‌های موجود در آن را از بین ببرد. این میوه دارای فیبر بسیار بالایی بوده و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است،  همچنین در ?کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین کننده‌ای دارد. طعم ترش آن به دلیل وجود ماده‌ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میوه منبع غنی ویتامین C. محسوب می‌شود. لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.

چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟

توصیه می‌شود، آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو شده و قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش می‌دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و…بپرهیزید.

لیمو با چه غذا‌هایی ناسازگار است؟

این میوه  با غلات و حبوبی از قبیل: گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، ارزن و همچنین با میوه‌هایی شامل سیب درختی، موز، انجیر، خرما و میوه‌های شیرین، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بلوط نمی‌سازد.

خوردناین میوه با روغن‌های مایع نباتی و میوه‌های روغن دار از قبیل: گردو، بادام، فندق، بادام زمینی (پسته شام)، میوه زیتون، نارگیل و همچنین سبزیجاتی مانند: هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، پیاز، چغندر، گل کلم، کلم، کلم قمری، کلم دلمه ای، آندیو، سیر، شلغم، بادنجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، نعناع و انواع کدو‌ها می‌سازد.

نکات بسیار مهم :

 با گوجه فرنگی سازگار نیست و از طرف دیگر هیچگاه 3 نوع ترشی را با یکدیگر نخورید.

آب لیموی کهنه مضر است، زیرا تبدیل به اسید‌های مضر می‌شود.

اگر آن را نیز در یخچال در صفر درجه هم قرار دهیم طبق نتایج و آزمایشات حاصله پس از 24 ساعت 50% از ویتامین‌های خود را از دست خواهد داد.

همچنین در بررسی‌های به عمل آمده ثابت شده که آب لیمو در هوای متعارف و معمولی به کلی بدون خاصیت است!

بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مخلوط آب لیموترش با نوشیدنی‌های داغ و یا هنگام طبخ غذا موجب اسیدی شدن ماده غذایی می‌شود. همچنین از زمان قاچ کردن لیمو تا استفاده از آن نباید مدت زیادی بگذرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر چه طعم و مزه‌ی لیمو ترش همانند لیمو شیرین پس از قاچ کردن تغییر نمی‌کند، اما در سطح آن گاز‌هایی آزاد می‌شود که این گاز‌ها می‌تواند برای بدن مضر و خطرناک باشند. ویتامین‌های لیمو ترش پس از مدت زمانی از بین می‌روند، پس بهتر است آن را سریعا مصرف کنید.

شایان ذکر است، خیلی‌ها عادت دارند آب لیمو ترش را در یخچال نگه داری کنند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهند استفاده از این آب بسیار خطرناک است و موجب سمی کردن غذا و از بین بردن ویتامین‌های موجود در غذا می‌شود.