درمان استرس و اضطراب ، با دمنوش های گیاهی

استرس و اضطراب می‌تواند موجب بسیاری از بیماری‌های دیگر شود و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

استرس، اضطراب و نگرانی از جمله مسائل رایج است که متاسفانه بر زندگی افراد در این دوران تحمیل شده است؛ اما چگونه درمان استرس و اضطراب، بدون مصرف داروهای شیمیایی که معمولاً عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن دارند، میسر است؟

به گزارش مجله دلتا؛ در این مطلب ۶ نمونه از بهترین دمنوش‌های خانگی را، برای درمان استرس و اضطراب به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم.

۱- دمنوش چای نعنا

چای نعنا برای درمان استرس و اضطراب

یکی از بهترین و موثرترین دمنوش‌های خانگی برای درمان استرس و اضطراب، دمنوش چای نعنا است. زمانی‌که شما دچار اضطراب و استرس می‌شوید، اغلب احساس می‌کنید که ماهیچه‌های‎تان منقبض شده و از نظر عصبی بسیار تحریک‌پذیر هستید.

دمنوش چای نعنا به شما احساس آرامش می‌دهد و سبب می‌شود تا حس اضطراب در شما کاهش پیدا کند. مراقب باشید که دمنوش چای نعنا ممکن است سبب سقط جنین شود، پس در نوشیدن آن احتیاط کنید.

۲- دمنوش چای بابونه

چای بابونه برای درمان استرس و اضطراب

چای بابونه علاوه‌بر رفع استرس و اضطراب باعث می‌شود که اتفاقاً بی‌خوابی هم درمان شود. توصیه می‌کنیم دمنوش «چای بابونه» را امتحان کنید.

۳- دمنوش بادرنگبویه

چای بادرنگبویه برای درمان استرس و اضطراب

بادرنگبویه (بادرنجبویه) گیاهی آرام‌بخش و متعلق به خانواده نعناییان است. به‌همین‌سبب عجیب نیست که طعمی شبیه نعناع دارد. بادرنگبویه یکی دیگر از دمنوش‌های خانگی، برای رفع استرس و اضطراب با رایحه لیمویی است. این دمنوش بدون ایجاد حس خواب‌آلودگی سبب آرامش جسم و روح می‌شود. دمنوش بادرنگبویه، عصبانیت را هم کاهش داده و خلق‎وخوی شما را بهبود می‌بخشد.

از دست ندهید:  تمکین در قانون ایران به چه معنااست؟

۴- دمنوش گل ساعتی

چای گل ساعتی برای درمان استرس و اضطراب

دمنوش گل ساعتی یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های خانگی برای رفع استرس و اضطراب است. ماده‌ای به نام کریسین فلوئون در گل ساعتی وجود دارد که سبب کاهش اضطراب و استرس می‌شود و البته کیفیت خواب شما را هم بهبود می‌بخشد. به عقیدۀ پزشکان طب سنتی، گل ساعتی می‌تواند جایگزین خوبی برای قرص‌های خواب شیمیایی باشد. نوشیدن این دمنوش برای زنان باردار و شیرده و نیز کودکان زیر ۶ ماه، ممنوع است.

۵- دمنوش چای سبز

چای سبز

پلی‌ فنول‌های موجود در چای سبز به رفع استرس و اضطراب کمک می‌کنند. با این‌همه چای سبز حاوی مقادیر زیادی کافئین است و نوشیدن آن قبل از خواب یا در ساعات عصر، سبب بدخوابی در طول شب می‌شود.

۶- دمنوش گل محمدی برای درمان استرس و اضطراب

چای گل محمدی

دمنوش گل محمدی یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های خانگی برای از بین بردن استرس و اضطراب است. علاوه‌بر این، مقدار کافئین موجود در آن اندک است و نوشیدن آن قبل از خواب به یک خواب آرام و عمیق کمک می‌کند.


همچنین بخوانید:

به سرت نمک بپاش

نکات کلیدی در رابطه با صندلی ماساژ

پناه می‎برم به طبیعت از شر شلوغی‎های ذهن

آلوورا ، جادوی سبز طبیعت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.